16 Eylül 2017 Cumartesi

Ozel okul tesvik sonuclari aciklandi

Milli Egitim Bakanliginca, 2017-2018 egitim ogretim yilinda ozel okullarda ogrenim goren ve gorecek ogrencilerden ilk defa egitim ve ogretim destegi kapsamina alinacaklarin ozel okullara yerlestirme sonuclari aciklandi



Milli Egitim Bakanliginca (MEB), 2017-2018 egitim ogretim yilinda ozel okullarda ogrenim goren ve gorecek ogrencilerden ilk defa egitim ve ogretim destegi kapsamina alinacaklarin ozel okullara yerlestirme sonuclari aciklandi.

Bakanliktan alinan bilgiye gore, egitim ve ogretim destegi icin ozel okul tercihi yapan ve bu kapsamda ozel okula kayit hakki kazanan ogrencilerin 22 Eylul Cuma gunune kadar egitim ve ogretim kapsaminda yerlesmeye hak kazandiklari ozel okula kayit yaptirmalari gerekiyor.

Bu tarihe kadar kayit yaptirmayan ogrenciler, egitim ve ogretim destegi haklarini kaybetmis olacak. Kayit yaptirmayan ogrenciler dolayisiyla bos kalan kontenjanlar icin 25 Eylul'de ayni tercihler dikkate alinarak ek yerlestirme yapilacak.

Ek yerlestirme kayit islemleri ise 29 Eylul'de tamamlanacak.

8 bin 650 ozel okul basvurdu

2017-2018 egitim ogretim yili icin egitim ve ogretim destegine 8 bin 650 ozel okul ve 589 bin 515 ogrenci muracaat etti.

Bu kapsamda 2017-2018 egitim ogretim yilinda ozel okullarda ogrenim goren/gorecek 75 bin ogrenciye ilk defa egitim ve ogretim destegi verilecek.

Daha onceki yillardan destek almaya hak kazanan ogrencilerle birlikte 315 bin ogrenci egitim ve ogretim desteginden faydalanmis olacak.

Egitim ogretim desteginden yararlanmaya hak kazanan ve bir ozel okula yerlesen ogrencilerin yerlestirilme islemi Ozel Ogretim Kurumlari Yonetmeligi dogrultusunda gerceklestirildi.

Buna gore, degerlendirme kriterleri arasinda ogrencinin bir onceki yildaki basari durumu, il ve ulke duzeyiyle ulusal duzeyde elde ettigi basarilar, ailenin aylik gelir duzeyi, ailede ogrenim goren toplam ogrenci sayisi, anne ve babanin hayatta olup olmadigi, birlikte ya da ayri olma durumlari, aile bireylerinin engellilik durumlari ve ebeveynlerin harp veya vazife malulluk durumlari yer aliyor.

Bu kriterlere gore basvuru doneminde her ogrenci icin yerlestirmeye esas olacak bir puan olustu. Basvuruda olusan puan uzerinden ogrencinin tercihleri dikkate alinarak, elektronik ortamda yerlestirme islemi sistem tarafindan gerceklestirildi.

Ogrenciler adina ozel okullara odenmeye baslanan egitim ve ogretim destegi miktarlari, 2017-2018 ogretim yili icin okul oncesinde 3 bin 60 lira, ilkokulda 3 bin 680 lira, ortaokulda 4 bin 280 lira, ortaogretim kurumlarinda 4 bin 280 lira ve temel lisede 3 bin 680 olarak belirlendi.

Ucretler kasim ve subat aylarinda yuzde 35, haziranda yuzde 30 olmak uzere 3 taksit halinde odenecek.

AA
Alınan Site:bloomberght

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder