27 Ekim 2017 Cuma

Askerlik yeri açıklandıktan sonra yapılacaklar

Askerlik görevini yapmak üzere zamanında şubeye gittiniz gerekli işlemleri yaptınız ve artık e-devlet'ten askerlik yerinizin belli olacağı günü beklemeye koyuldunuz. Ve o gün geldi acemi eğitim birliğiniz açıklandı peki bundan sonra ne yapacaksınız.




Adım 1 - Sevk Belgesi(Sülüs Kağıdı)

Yeriniz belli olduktan sonraki hafta içinde ya askerlik şubenizden ya da e-devlet üzerinden sülüs kağıdınızın çıktısını almalısınız. *** Eğer B gubu yani 2.grup çıktıysa 1 ay sonra sülüsü alabileceksiniz. Edevlet üzerinden internetten çıktı alma işlemi 1 sefere mahsus yapılıyor bu durumda yazıcı olan bir bilgisayarda alınız veya çıktıyı bir usb ye kaydedebileceğiniz şekilde atmayı unutmayınız. Sülüs kağıdı sizin sevk belgenizdir bunu almazsanız acemi eğitim birliğine teslim olamazsınız sülüs kağıdınız da birliğinize ne zaman teslim olmanız gerektiği saatine kadar belirtilir.
Sülüs kağıdı ne zaman alınır makale linkini de ayrıca okuyabilirsiniz.
Bilgi: A ve B grubu nedir?

Adım 2 - PTT Kartı Yol Parası ve İaşe Bedeli

Devlet acemi eğitim birliğine gitmeniz üzere yol parası ve iaşe(yemek) parası vermektedir. Bu paralar 2015 den beri uygulanan yeni sistem ile adreslerinize gönderilen Ptt kartlarınıza yatmaktadır. Ptt kartınızın adresinize ulaşmadığı durumlarda ptt ye gidip kendiniz alabiliyorsunuz. Ptt kartlarınızı aldıysanız bu kartlara, acemi eğitim birliğine teslim olmak üzere gideceğiniz yol ve yemek parasının yattığını kontrol etmelisiniz.

Eğer ptt kartınız gelmedi ise ptt yi arayıp ptt kartınız basılmış mı, basılmamış mı, kargoya verildi mi veya bankot numarasi veriyolar.  444 1 788 arayıp müşteri hizmetinden bu bilgiyi öğrenebilirsiniz.

Eğer ptt kartınız hiç gelmemiş ve basılmamış ise yol ve yemek parasını, ptt şubesine gidip alabilirsiniz. Ptt şubesinden de alamadıysanız son aşamada askerlik şubesinden alabilirsiniz.

Bir zamanlar verilen bu yol parası ve iaşe bedeli az gelirdi ama artık hiç öyle değil hatta gideceğiniz yer için alacağınız otobüs biletinden çoğunlukla daha fazla para verilmektedir.


Adım 3 - Çalışanlar İçin Tazminat ve Çıkış

Sülüs kağıdı çıktınız aldıktan sonra işyerinize çıkışınızı verebilirsiniz ve kıdem tazminatınızı artık alabilirsiniz. Bunun için dilekçe örneği Kıdem tazminatı dilekçe örneği linkindedir.


Adım 4 - Alınması Gereken Malzeme Listesi - (Askercell, Pttcell)

Acemi birliğine teslim olmadan önce askeri malzeme alışverişi yapmalısınız ve ihtiyaç duyacağınız malzemeleri temin etmelisiniz. Askere giderken alınması gereken malzeme listesi makalemizi Askere giderken alınması gereken malzemeler linkindedir. Askercell veya Pttcell konusu malzeme listesinde yer almaktadır.

Adım 5- Teslim Olmadan Önce Saç Traşı
Birliğe teslim olmadan önce saç traşını yapmanızı öneririz. Bu konuda hakkındaki yazı: Askere giderken saç traşı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder