16 Eylül 2017 Cumartesi

Teog'un Kaldirilmasi Lazim"

Cumhurbaskani Recep Tayyip Erdogan, "Ben TEOG olayini istemiyorum ve yanlis buluyorum.



Cumhurbaskani Recep Tayyip Erdogan, "Ben TEOG olayini istemiyorum ve yanlis buluyorum. TEOG'un kaldirilmasi lazim" dedi. Cumhurbaskani Recep Tayyip Erdogan, A Haber ve ATV ortak yayinina katildi. Aksam saatlerinde baslayan yayinda Cumhurbaskani Recep Tayyip Erdogan, gundeme iliskin sorulari yanitladi.

"ARAKAN'A YARDIM KONUSUNDA BANGLADES'TEN ALIM YAPMAK ICIN TALEPTE CEVAP BEKLIYORUZ"

Erdogan, Arakan ile ilgili yaptigi aciklamada, "Arakan'daki tablo buyuk bir felaket, cok buyuk boyutta bir dram. Hatirlarsaniz cok kisa bir sure once Kazakistan'da, esimi, oglumu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanimizi, bir grup gazeteci arkadasimizi, Banglades'e gonderdik. Derdimiz oradaki kamplari yerinde gormek, durum tespiti yapmakti. O durum tespitinden sonra biz neler yapabiliriz. Ne gibi yardimlarimiz olabilir ona bakmak istiyoruz. Fakat gelismeler oyle zannediyorum ki onu urkutmus olacak ki, genel kurula gelmiyor diye haberlerini aldik. Gerek esim gerekse Disisleri Bakanimizdan aldigimiz bilgiler hakikaten cok aci. Olay Arakanlilarin iclerinden Banglades'e kadar geliyor. Yaslilari, kadinlari, cocuklari tasiyarak geliyorlar. Bunlarin bir kismi Arakan'da oluyor, bir kismi da Arakan'da olmus durumda. Binlerce hicbir sey yememis insanlar var. Kazanlar kuruldu. Banglades'ten alinan pilavlar yapilmak suretiyle bizim butun hedefimiz arzumuz, Sayin Basbakan buradaki cadirlardan daha modern bir cadirlar kuralim diye konustuk. Biz bu iste cok ciddi deneyimler gecirdik. Suriyelilere karsi kurdugumuz cadirlar her doneme dayaniklidir. Bizim alt yapimizi bu konuda gayet iyi. Biz burada hastaneler kuralim, ayni zamanda burada mutfakla ve firinlar kuralim ve bu insanlar ilaci cozeriz hallederiz. Ben Banglades Cumhurbaskanina soyledim. Biz bu alimlari sizden yapacagiz. Banglades ekonomisine katkimiz olsun dedim. Bizim bile bazi kuruluslarimizin orada uretim merkezleri var. Biz her seyi buradan alalim boyle bir isbirligi kuralim dedik. Biz simdi onlardan bununla ilgili cevap bekliyoruz. Biz oradan bir an once cevap alirsak bunun adimini atacagiz" dedi.

"NATO ULKELERI BIZE FUZE KONUSUNDA DESTEK VERMEDILER"

S-400 fuzeleriyle ilgili konusan Cumhurbaskani Erdogan, "NATO Genel Sekreteri Stoltenberg, NATO'nun aslinda kuralini ortaya koydu. Herhangi bir uygulama yaptiniz mi yapmadiniz. Biz simdi ayni ulkeyle S-400 anlasma yaptik, siz rahatsiz oldunuz. NATO ulkelerinden bize fuze konusunda destek vermediler. Biz de basimizin caresine bakacagiz. Istedigim yerde bu anlasmalari yapar ve adimlar atarim. Onlarin buna mudahale yetkileri yok. NATO'nun kurallari icinde degil. Bu uygulama tamamen Turkiye'nin guclenmesini engellemeye yoneliktir. Suriye'de S-400'ler var onlar havasini atiyor. Turkiye gibi bir ulkenin elinde bu tur guclu savunmalarin olmayisi dusundurucudur. Bizim atmamiz gereken cok adimlar var. Arayislarimiz hala devam ediyor. Buyuk oranda da dediginiz sureci asmis durumdayiz. Benim Putin'le yaptigim gorusmelerinde ileri safhalarda olacak diye dusunuyorum" ifadelerini kullandi.

"TERORLE MUCADELEDE KILICDAROGLU'NUN HATIRI ICIN GERI VITES ATAMAYIZ"

CHP Genel Baskan Kemal Kilicdaroglu'nun aciklamalariyla ilgili de konusun Erdogan, "Ifadelerin birini al digerine vur. Sen burada kimin avukatligina soyundun. Benim bu kadar Mehmet'im olduruluyor. Sivil diyor, benim Lice'de ilce baskan yardimcilarim evlerinin kapilarinin onunde sehit ediliyor. Vezneciler'de sehit edilen benim vatandasim degil miydi? Onlarin silahlari var miydi ey Kilicdaroglu. Ankara'da sehit edilenler benim vatandaslari degil miydi, ayni sekilde yine Ankara'da aksam saatlerinde gorevlerinden cikan arkadaslarimizi sehit edenler kimdi, Kizilay'daki o bomba olayi neyin nesiydi. Siz ne utanmaz adamsiniz. Siz nasil bunlari konusuyorsunuz. Biz teroristlerin oldugu yerlerde bunlari izlemeyecegiz. Onlarin inlerine girecegiz. Benim 10 binlerce sehidimin hesabini soracagiz. Biz Kilicdaroglu'nun hatiri icin geri vitese takamayiz. Oburu zaten tam terorist agziyla konusuyor. Bu sizin agziniz Kandil'dekilerin agzi. Zaten bunlar ayni agzi kullaniyorlar. Biz IHA'lari elde edebilmek icin gunlerce calistik. Israil'den 12 tane aldik. Artik yerli olarak yapabilir duruma geldik. Bu onlari rahatsiz ediyor. Artik Turkiye kendi silahlarini yapar hale geldi. Teror orgutlerini nerede olursa olsun uzerine uzerine SIHA'larla gidebiliyoruz hem de IHA'larla gidip hemen ucaklara koordinatlarimizi veriyoruz. Kilicdaroglu, istedigin kadar uzul, terorun yandaslari istedikleri kadar uzulsunler. Bu ulkede tek terorist kalmayincaya kadar devam edecegiz" dedi.

"BOYLE BIR SEYI KABULLENMEK BIZIM DINIMIZDE YOK. BUNU YAPAMAZSIN BUNA HAKKIN YOK"

Aysel Tugluk'un annesinin cenazesiyle ilgili ise Cumhurbaskani Erdogan, "Ben dogrusu bu sureci yakindan takip ettim ve oraya gelen 20 kisilik grup alkollu olanlarindan oldugunu da soylediler. Cok yanlis bir yaklasim tarzi, her seyden once bizim dinimiz ve degerlerimizde defnedilen bir insanin mezarina yonelik boyle bir mudahale tarzi yoktur. Bu bir annedir ve evladi da cezaevinden yasal olarak izin almis ve gelmistir. Konuyu Icisleri Bakanim ilettigi zaman bende ona 'bizim degerlerimizde boyle bir sey yok onlarin hakki da yok, sahiplerine sunu teklif edin. Memleketine gerekirse ucak tayin edelim, kendi topraklarinda defnetsinler' dedim. Bakanim bana 3 yer dusunuyorlar dedi. Tunceli oldugunu onlardan ogrendi. Kendileri de ucakla degil, otobusle gideceklerini soylemisler. O zaman butun guvenlik tedbirlerini alin ona gore defnini saglayin dedim. Kizi da Ankara'da taziyeleri kabul edecegini soyledi. Boyle bir seyi kabullenmek bizim dinimizde yok. Bunu yapamazsin buna hakkin yok. Adli surec baslatilmis durumda" seklinde konustu.

"TEOG OLAYINI ISTEMIYORUM VE YANLIS BULUYORUM"

Egitim alaninda yapilan calismalari anlatan Cumhurbaskani Recep Tayyip Erdogan, "Eski goruntude siniflardan baslarsak, benim sinifim 75 kisiydi. Fakat ayni donemde 100'un uzerinde sinif mevcutlari da vardi. Burada tabi goruldugu gibi bir kimse kitabini kimse defterini ve kitabini alamiyordu. Hep ikinci el aliyorlardi. Biz ilk geldigimizde 6 sifir atarak basladik. Ikinci el kitap niye olsun dedik. Bizler okullar baslarken ogrencilerin kitaplarin ucretsiz olarak koyduk. Su anda ogrenciler birinci hamur kagit kitaplarini aliyorlar. Su anda genc nesil o cileleri anne ve babalarina bir sorsalar, 'size kitap vermiyorlar miydi' diye sorsalar. Kirtasiyecilerden biz defter kalem almaktan zorlanirdik. Hepsi karaborsaydi simdi oyle bir sey yok. Ulke her duzeyde refah duzeye geldi. Bu donemde 70 bin derslik 15 seneye sigdirdik. Su anda Turkiye de 20 kisilik siniflar var. Egitimi biz birinci siraya cikardik. Yatirimlar gerekiyordu, ona basladik. Ogretmenle alimlarini bir numaraya koyduk. Ciddi sayida ogretmen alimi yaptik. Daha da artiracagiz. Okullarimizda bos ders olmasin diye calismalarimiz Milli Egitim Bakanligimizla yapiyorlar. Su anda Milli Egitim'de eksIklerimiz var asacagiz. EksIklerden bir tanesini bugun arkadaslarim soyledi. Ben TEOG olayini istemiyorum ve yanlis buluyorum. TEOG'un kaldirilmasi lazim. Okursun sene icinde notlarin bellidir ve bu notlarla yurursun. Universite sinavindan basarin neyse ona gore bolumlere girersin. Anneler babalar TEOG'dan dolayi cocuklarini kursa gonderiyorlar. Bizim yapmamiz gerekenler okullardaki seviyeleri yukseltmemiz gerekiyor. Ben Basbakanligimiz doneminde bazi okullarda takviye dersleri verelim istedim. Ben bu ulkenin Cumhurbaskani olarak bir kere soylerim olur biter. Ben Sayin Basbakanimla paylasacagim. Onumuzdeki hafta devam edecek bu konuyla ilgili karari hemen atalim diyecegiz. Bu ulke neler cekti ya yetti artik. Cocuklar basarili bir sekilde devam edecek. Her okul kendisi kendi imkanini yapar, o okula gecmek isteyen sinavla o okula gecer. Onu ileri seviyeye goturebiliriz. TEOG'la isi zorlastiriyoruz. Bunlara ne luzum var" diye konustu.

"TURKIYE-IRAN ILISKILERI COK DAHA IYI CANLANMIS VAZIYETTEDIR"

Iran'la iliskilerin iyi oldugunu belirten Cumhurbaskani Erdogan, "Iran'la su anda olumlu adimlar var. Ayin 4'unde benim Iran seyahatim var. Stratejik konsey toplantisina katilacagiz. Simdi ben gitmeden one Genelkurmay Baskanim Iran'a gidecek adeta orada bir on gorusme yapacak. Biz de 4'unde gidecegiz. Bu da bir iadeyi ziyaret olacak. Turkiye Iran iliskileri bolgedeki gelismeler bunlarin uzerinde duracagiz. Irak ve Suriye konusunda terorle mucadele onem arz ediyor. Ruhani ile Astana'da gorusmemiz oldu. Hem ikili hem heyetler arasi bir gorusme yaptik. Dolayisiyla Iran Turkiye arasindaki iliskiler cokta canlanmis vaziyettedir" dedi.

"YIL SONU ITIBARIYLE NET ACIK NETICELERI ALMAYA BASLAYACAGIZ"

FETO ile ilgili aciklamalarda bulunan Cumhurbaskani Erdogan, "Bence FETO ile mucadelede bir ay, iki ay, uc ay oncesine kadar cok daha iyi konumdayiz. Yil sonu itibariyle net acik neticeleri almaya baslayacagiz. Gerek avukatlar ve siyasilerimizin getirdikleri bilgiler bu istikamette. Burada sehitlerimizin ailelerine ve gazilerimize sahip cikmazsak Allah'a hesap veremeyiz. Hukuk cercevesinde bunun takipcisi olacagiz. Bunlarin attigi yalanlari hakimlerimiz goruyorlar. Bu kadar delil ve belge varken kimse inanmaz. Su anda savcilar bir seyler soylerken, onlarin avukatlari da bir seyleri soylerken, obur tarafta da mazlum magdur durumda olanlarin avukatlari butun belgelerle konusuyorlar. Artik yavas yavas karar safhasina geliyor. Artik kararlar verildikce bunlarin her seyi bitecektir diye dusunuyorum" ifadelerini kullandi.

CUMHURBASKANI'NDAN OGRENCILERE KREDI VE BURS MUJDESI

Ogrenci kredi ve burslarina da deginen Cumhurbaskani Erdogan, "Su anda 2017-2018 egitim ogretim donemi kredi burs olayinda biz ilk geldigimiz donemde 45 liraydi, simdi ise 445 liraya cikarttik. Bu yil lisans ve universite ogrencilerine verilen bursu ve krediyi 470 lira oldu. Gecen yil 285 lira yurtta kalanlara yardim ediyorduk, 330 liraya cikarttik. Simdi yuksek lisans ogrencilerine 940 lira doktora yapanlara ise 1410 liraya cikarttik. Bu rakamlar adeta kendini gecindirmek degil, aile gecindirir duruma geldiler" dedi.

(IHA)
Alınan site:Haberler.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder