4 Ağustos 2017 Cuma

2017 ÖSYM'ye tepkiler artıyor.. LYS tercih sonuçları bugün açıklanır mı?

LYS tercih sonuclarinin aciklanmamasi uzerine tepkiler cogaliyor. Ozellikle sosyal medya hesaplarindan tercih sonucu bekleyen ogrenciler surecin uzamasina tekili. LYS tercih sonuclari hakkinda atilan mesajin sayisi 10 bini gecmis bulunuyor.. Peki LYS tercih sonuclari ne zaman aciklanacak?



LYS tercih sonuclarinin bugun aciklanip aciklanmayacagi binlerce ogrenci tarafindan en cok konusulan konular arasinda gundemdeki yerini korumaya devam ediyor. OSYM tarafindan gerceklestirilen LYS tercih islemleri 26 Temmuz tarihinde son bulmustu. LYS tercih islemlerinin bitmesinin ardindan adaylar sonuclari beklemeye basladi. Peki, LYS tercih sonuclari bugun aciklanacak mi? Iste, sosyal medyadan gelen tepkiler.

LYS TERCIH SONUCLARI NE ZAMAN ACIKLABILIR?

OSYM tarafindan konu hakkinda verilmis net bir tarih olmamasi ile birlikte LYS tercih sonuclarinin bu ay icinde aciklanacagini tahmin ediliyor. Gectigimiz yil 10 Agustos Carsamba gunu ogrencilerin erisimine acilan LYS yerlestirme sonuclari, 29 Temmuz ve 03 Agustos tarihleri arasinda alinan tercihlerin ardindan aciklanmisti. Bu yil 18-26 Temmuz tarihlerinde alinan tercihlerin ardindan yerlestirme sonuclarinin bu hafta icinde ogrencilerin erisimine acilmasi beklenmektedir.

UNIVERSITE KAYITLARI NE ZAMAN BASLIYOR?

Kayitlarda iki tarih gecerli: Internet uzerinden ve universite tarafindan yapilacak. Internet uzerinden basvurulari 11-16 Agustos tarihleri arasindan e-Devlet uzerinden yapilacak. Universiteler uzerinden kayitlar ise 14-18 Agustos tarihleri arasinda yapilacak.
LYS tercih islemleri icin verilen sure 26 Temmuz’da doldu, tercihlerin uzerinden 1 hafta gecmesi nedeniyle sonuc arastirmalari yogunlasti. Istedikleri universiteye yerlesip yerlesemediklerini buyuk bir merakla sorgulayan adaylar, OSYM'te Twitter uzerinden ulasmaya calisiyor.

OSYM tarafindan sonuclarin ne zaman aciklanacagi henuz belirtilmedi. Fakat tercih sonuclarina gore universiteye kayit hakki kazanan adaylarin kayit islemleri 14-18 Agustos 2017 tarihinde yapilacak. Buna gore tercih sonuclarinin bir hafta oncesinden aciklanmasi bekleniyor.

SOSYAL MEDYADAN GELEN TEPKILER

Gizem‏ @Gizeeemergen
Inan kalmadi solumda dermanim... #osym

Dogukan Kizilkus‏ @dogukankzlks
Iyi bisey mi bu kadar gencin senden nefret etmesi #osym

YASAR‏ @yasarzngn
#LYSTercihleriAciklansin OSYM ile tanisana kadar hayatim daha bi duzenliydi

Sabis 🌸‏ @siyahicecik
Sey yap "mesela sonuclari acikla". #osym #LYSTercihleriAciklansin

Humadam‏ @Seymayxx
#osym Bu mubarek Cuma hayrina aciklayin be

🌸‏ @damlacetinnnn
#osym bunun aciklayacagi yok kendi kendimize siraya girip yerleselim hadi

Ecee KIBRIT‏ @eceee299
Arkadaslar aciklaninca bana mesaj atar misiniz bilgim olsun yoruldum bakip durmaktan 😁😁 #osym

Ceylan‏ @BilkanCeylan
Sal bizi artik saaaal #osym

KILICCI!‏ @AK_EylulMerve
Kalbimde kirilmadik yer mi biraktin #osym

Sertan Denizgunu‏ @UnregulatedKing
Babam ameliyat oldu ama hala aciklanmadi osym ne diyeyim ki. Biraktim beklemeyi zaten.

ZeLindaa‏ @ZelalUygun
Tercih ettigim universiteleri arayip ben sizdemiyim abi diyorum #osym

YOK'un internet uzerinden yapilacak islemlere dair onemli hatirlatmalari

1. Devlet yuksekogretim kurumlari, dileyen ogrenciler icin e-devlet kapisindan kaydolma imkani sunacaklardir.
2. Elektronik kayit ogrenci icin zorunlu olmayip istege baglidir. Elektronik kaydi tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydi yapilamayan ogrenciler yerlestigi yuksekogretim kurumuna basvuracaktir.
3. Elektronik kayit islemi 2017-2018 ogretim donemi icin OSYM den temin edilecek yerlesen verisi icerisindeki ogrencileri kapsayacaktir. OSYM yerlesen verisine YOKSIS uzerinden erisilebilecektir.

Sinav merkezi sonuclari aciklamadan internet uzerinden basvurular yapilamayacaktir

4. Elektronik kayit tarihleri, OSYM yerlestirme sonuclarinin aciklanmasindan sonra duyurulacaktir,
5. Elektronik kayda, ozel yetenek programlari ile yuksekogretim kurumlarinca elektronik kaydi uygun gorulmeyen programlar (saglik raporu isteyen programlara gibi) ile acikogretim programlari dahil edilmeyecektir.
6. Yerlesen adaylar e-devlet sifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giris yaparak Yuksekogretim Kurulu Baskanligi bolumunden kayit islemleri yapabileceklerdir.

Mezuniyet Belgesi almadan internet uzerinden kayit yaptirilabilir mi?

7. Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Egitim Bakanligindan lise mezunu olup olmadigina dair bilgi ekran kayidinda yer alacaktir. Askerlik durumu kayit olmalarina engel olmayacaktir. Ancak; Milli Egitim Bakanligindan lise mezuniyet bilgisi alinamayan ogrenciler elektronik kayit yapamayacak ve yerlestigi Yuksekogretim Kurumuna yonlendirileceklerdir. Milli Egitim Bakanligindan mezuniyet bilgisi alinan ogrenciler icin elektronik kayitta ogrencinin yerlesme bilgileri, OSYM verisinden otomatik olarak gelecektir.
8. Herhangi bir yuksekogretim kurumunda kayitli ogrenciler, elektronik kayit ekraninda kaydi yapilmayarak yerlesmis oldugu Yuksekogretim Kurumuna yonlendirileceklerdir.
9. Kaydini tamamlayan ogrenciler kayit olduklarini gosterir barkotlu cikti da alabileceklerdir.
10. Kayit olanlara ait bilgiler YOKSIS uzerinden gunluk olarak alinabilecektir.
11. Kayit islemini elektronik ortamda yapan ogrenciler elektronik kayit ekraninda veya universitenin web sitesinde duyurdugu tarihlerde ders kaydina gelecekler ve duyuruda belirtilen belgeleri sunmalari ve diger sartlari saglamalari durumunda ders kaydi yapabileceklerdir.


Kaynak:Hürriyet


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder