10 Ağustos 2017 Perşembe

Memleketim Adana



MEMLEKETİM ADANA (şiir)



Ana vatanım baba ocağımsın, ilimsin
Beyaz altın diyarı Memleketim Adana
Hasretliğin zor, gurbetlerde rüyalara girersin
Ateş gibi torağını arar oldum Adana
Bir yanın yükseklerde, Toros’lara dayanmış,
Fakir zengin hepsi, sende karnın doyurmuş,
Düzde kalan yerde sıcağın, narın çoğimiş,
Gurbet elde, yüreğimde tüter oldun Adana.
Irmağın var iki yana bölmüş, tam seni
Birikmiş deniz olmuş aşamamış bendini,
Sulamış toprağını, dosta sunmuş sevgiyi,
Sevdalı gönüllere ilaç olmuş Adana.
Enginlerde Ferahiyle gariplere seslenen,
Dağ başında Dadaloğlu, sazın telinden,
Yazarları şairleri konuşur hep kalemi ilen,
Kültürünü yıllar yılı beraberce yaşar Adana.
Ölmez seslenir Adana’nın Ceyhan belinden
Pamuk tarlasından, buğday, mısır yerinden,
Anlar sefalet çeken insanların derdinden,
Yoksullara sofra kurdum nimetinle sende Adana.
Selahattin Ölmez



Adana Şiir , Şiir Adana ,.... Adana Sohbet ... SohbetCS

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder