24 Eylül 2017 Pazar

Irak'tan MGK sonrası flaş açıklama: Teslim edin

Irak hukumeti, Irak Kurt Bolgesel Yonetimi'nin (IKBY) duzenlemek istedigi referandumun tek tarafli adim oldugunu belirterek, tum sinir kapilarini ve havalimanlarini Bagdat'a teslim etmesini istedi.

Irak Milli Guvenlik Kurulu, Basbakan Haydar el-Ibadi baskanliginda toplandi.

Devlet televizyonunun haberine gore, toplantidan sonra yapilan aciklamada, "Referandum tek tarafli adimdir ve olaylari krize donusturuyor. Irak hukumeti, IKBY'nin tum sinir kapilari ve havalimanlarini Bagdat'a teslim etmesini, komsu ulkelerden de petrol ve sinir konusunda sadece Bagdat ile iliski kurmasini talep ediyor." denildi.

Irak merkezi hukumetinin, IKBY ve oradaki yetkililerin petrol gelirlerinin yer aldigi banka hesaplarina iliskin ilgili makamlarin alacagi tum kararlari destekleyecegi belirtilen aciklamada, su ifadelere yer verildi:

"Merkezi yonetim, referandum konusunda asla diyalog ve tartisma yapmayacak cunku sonuclari anayasal degil. Hukumet, ulkenin her karis topraginda vatandaslarin cikariyla ilgili konularda yetkiye sahiptir. Buna Kurt vatandaslar da dahil. Irak Milli Guvenlik Kurulu, savciligin, IKBY'de referandum calismalarinda yer alan devlet memurlari hakkinda hukuki takip talebini degerlendirecektir."

Irak Kurt Bolgesel Yonetimi (IKBY) Baskani Mesut Barzani, 7 Haziran'da siyasi partilerle bir araya geldikten sonra 25 Eylul'de Kerkuk ve diger tartismali bolgeleri de kapsayacak sekilde referandum yapacaklarini duyurmustu.


Irak Basbakani Haydar el-Ibadi, IKBY'nin tek tarafli referandum kararinin "anayasaya aykiri" oldugunu belirterek sonucu tanimayacaklarini soylemis, Irak Federal Mahkemesi de ayni gerekceyle referandumun gecersiz olduguna ve durdurulmasina karar vermisti.

ABD ise buyuk tartismalara neden olan referandum karari hakkinda "secilen yolun cok riskli oldugunu" kaydederek kararin ivedi bir sekilde iptal edilmesini istemisti.


Kaynak:Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder